Welkom!

De MuzoMachine is een blog waar ik een heel jaar muzische activiteiten, ideeën, ervaringen enzoverder zal posten. Nieuwsgierig? Neem gerust een kijkje!

zaterdag 18 januari 2014

13 - the musical

Dag vrienden!

Op 29 december ging ik kijken naar 13 - The musical. Dit omdat ik drie van de acteurs ken die meespelen, en omdat de voorstelling gebracht werd door JTO (JeugdTheater Ondersteboven), waarvan ik af en toe stukken bekijk.

Vooraf zag ik een soort trailer verschijnen op het internet,  hier zie je het filmpje.

Deze samenvatting van de inhoud vond ik op de site van JTO:
Deze pittige musical vertelt het verhaal van de 12-jarige Evan Goldman. Hij woont in New York, maar als zijn ouders scheiden moet hij met zijn moeder mee verhuizen naar Appleton, Indiana. Een door God verlaten dorp in 'the middle of nowhere'.
De start van een nieuw leven dus, maar binnenkort wordt hij 13 en moet hij zijn bar mitswa doen, het joodse feest van de volwassenheid. Dit feest moet perfect zijn, want het is voor een joodse jongere de belangrijkste gebeurtenis in zijn jonge leven.
Maar welke vrienden nodig je uit? Zal er wel iemand komen? Kies je voor de populaire, coole gasten, of toch eerder de eerlijke en oprechte nerds... Keuzes maken kan soms moeilijk zijn...
Dit leek me wel wat! Vol verwachtingen ging ik kijken. En ja hoor... mijn verwachtingen werden ingelost, en hoe! Wat een prachtige voorstelling, vol jong talent. De acteurs waren niet ouder dan 18 en konden heel goed acteren en zingen. Ik was er zelfs een tikkeltje jaloers op, dat moet ik toegeven! 



De cast van 13 - The musical

 De Bar mitswa van Evan

 De cheerleaders, of beter de populaire meisjes van de school

 Op uitstap naar de bioscoop

 Evan probeert bij de populaire jongens te horen

Schooltaferelen bij de lockers

Deze voorstelling was voor mij niet grensverleggend, gezien dit thema helemaal binnen mijn interessegebied ligt. Toch wou ik dit graag met jullie delen.
Hieronder zie je mijn ticket van die avond.


Wil je graag meer weten over 13 en andere komende producties van JTO?
Surf dan zeker naar hun website: http://www.jto.be/13

Muzikale groetjes,

Lore

Geen opmerkingen:

Een reactie posten